kjpepper: (The House)
[personal profile] kjpepper
Mr. Alfred Browne is well pleased. Two of his daughters are home to entertain him, he very much enjoyed the brunch of cheese/pepper/tomato omelettes, country bacon, home fries and fresh strawberries (sort of continuing the theme of the weekend on my own, lol), and both his cell and the home phone has been ringing off the hook as his children, grandchildren, siblings, lady friends and extended family have called to pay their tributes, lol. I got many effusive compliments on the brunch, so I am well pleased, especially since for a bit it looked like the potatoes were going to be failcakes.

Goddamn it, somehow I still haven't gotten the memo that I am no longer cooking for four people who tend to have third helpings. I'm constantly overestimating how much ingredients I need, and this morning was annoyed because I bought and cut up five gigantic potatoes for the home fries when I really only needed two medium sized ones. Ah well, Dad will have plenty of leftovers for the week.

Am now trying to summon the will to go out and get a car charger for the Preciousssss for the trip tomorrow. I honestly would rather sleep, and Ruthy says I should do it tomorrow on my way to pick up the car, but I know what I'm like, if I leave it, it won't happen. Problem is it's Sunday, and if I'm going all the way to J&R, I gotta leave soon - they close at 6:30. 'Course, the drive from White Plains is only two and a half hours, chances are I might not even need the charger, and once the battery dies, I'll be well within the range of 99.3. Hmm. you know, maybe I'll just skip it - I did have the iPod + iTrip going during the hour and a half I was cooking and only used up a third of the battery... yeah you know what, never mind, lol. I shouldn't spend that kind of money anyway.

You know, with that decided and Dad thoroughly spoiled, I think I'm going to go have a nap. You can really tell you're tired when after three mugs of coffee you still feel like warmed over death through the caffeine buzz...

Date: 2009-06-21 11:06 pm (UTC)
From: [identity profile] mythmaster.livejournal.com
Glad to see you were spoiling your Dad...and thx for the phone call...I was up in Ithaca getting spoiled by Lynda; she took Jet, Jon, and me out to dinner.
We all send you our best, and hope your nap did you a heap of good ;)
Take care...

July 2009

S M T W T F S
    1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Sep. 22nd, 2017 02:26 am
Powered by Dreamwidth Studios